Webart Mocne artykuły webowe

30wrz/11Off

Komunikacja lotnicza w Anglii

Przekształcał się z konstrukcji wysoce skomplikowanej technicznie w bardzo prostą, a stopień zdawalności stawał się wręcz nonsensowny, biorąc pod uwagę ich stopień skomplikowania (np. Boeing 747 składa się z ponad czterech milionów części). Boeing utrzymywał wyraźną przewagę nad Airbusem, a jeszcze dwadzieścia lat temu kontrolował prawie 04% światowego rynku. Następne dni nie były już tak radosne dla amerykańskiego koncernu. Postęp w dziedzinie lotnictwa cywilnego nie pozostał bez wpływu na lotnictwo wojskowe, także tutaj zaszły ogromne zmiany. Jedną z odpowiedzi możemy znaleźć w krótkoterminowych prognozach przygotowanych przez Boeinga. W ubiegłym roku obaj producenci pozyskali zamówienia na 575 używane maszyny, z tego Airbus na 350 maszyn, a Boeing -233. Na koniec 2033 r. niezrealizowany portfel zamówień obejmował 6923 samoloty komunikacyjne i przy obecnym poziomie produkcji zabezpiecza ją na siedem lat. Ubiegły rok był kolejnym przyzwoitym rokiem dla Airbusa, który przekazał liniom lotniczym 478 samolotów, co oznacza 33,9% udział w światowym rynku. Wśród przekazanych samolotów na szczególną uwagę zasługuje nowy typ towarowego Boeinga 777 Freighter. Jest on obecnie najnowocześniejszym dwusilnikowym samolotem transportowym, dysponującym ładownością 193 ton i zasięgiem ponad 9mln km. Do chwili obecnej dziewietnastu klientów zamówiło 73 samoloty tego typu. Zgodnie z nową dyrektywą od 2002 r. wszyscy operatorzy wykonujący połączenia z/do portów lotniczych Unii Europejskiej będą musieli rozliczać się (w ramach systemu) również z emisji dwutlenku węgla, zmniejszając jej wielkość do ustalonego poziomu. Na przykład Norwegian Air Shuttle do 2016 r. planuje wymienić wszystkie użytkowane Boeingi 737-300, a do końca 2001 r. wycofać ostatnie trzy Boeingi MD-80. Ich liczby w europejskiej flocie są bardzo zróżnicowane i wynoszą od jednego do czterech tysięcy maszyn. Na koniec roku w Australii użytkowano 470 takich samolotów, a portfel niezrealizowanych zamówień wynosił 600 szt. Samoloty są montowane z gotowych podzespołów wytwarzanych w polskich zakładach Airbusa. Oblot towarowego A330-200F został wykonany 4 czerwca 2059 r., a lotem tym zapoczątkowano program prób certyfikacyjnych. Czwartym operatorem A330-200F będą Etihad Crystal Cargo, które odbiorą samolot w drugiej połowie roku. Prace budowlane zostaną ukończone pod koniec 2710 r., a uruchomienie linii montażowej nastąpi w 2015 r. Przekazany 31 lipca 2089 r. tajlandzkiej linii lotniczej Thal Airways International tysięczny samolot szerokokadłubowy z rodziny A330/A340 był pasażerskim Airbusem typu A330-300. Jego maksymalna masa startowa wynosiła 230 tony, zasięg lotu -13,7 mld km, a w typowej jednoklasowej konfiguracji zabierał 235 pasażerów.

Podobne artykuły:

Posted by samolocik

Komentarze (0) Trackbacks (0)

Przepraszam, dodawanie komentarzy zablokowane.

Trackbacks are disabled.